Limpár Imre

Cras, cras et semper cras, et sic elabitur aetas.”
“Holnap, holnap, mindig csak holnap, s a halogatással kicsúszik kezünkből az élet.”

Időpontok: márc. 2.; ápr. 6; ápr. 20.

Alapgondolatként:

Az „időgazdálkodás” kulcsszava közel 65 ezer, a „time management” kifejezés hozzávetőleg 1,29 milliárd találatot jegyez a google keresőrendszerében. Bármerre megyünk, mind ismertebb a fenti kifejezés; mára már előadások, tréningek, coachingfolyamatok egész hada foglalkozik így vagy úgy azzal a kérdéssel, mely végső soron mélyen (filozófiai értelemben vett) egzisztenciális problematikába torkollik: időnk véges. A feladatok, a ránk zúduló elvárások száma pedig ugyanakkor szinte végtelen. Nehezen képzelünk el olyan személyt, akinek soha ne lenne vagy ne lett volna konfliktusa az idővel, így az „én és az idő” kérdése mindig ott feszül valahol a színfalak mögött, vonatkozzon ez életünk végességére, vagy egy egyetemi beadandó szorító határidejére.

A kurzus célja és tartalma:

A résztvevő pontos képet kap saját időgazdálkodási mintázatáról, mely struktúra megismerését követően (és egyéb elhangzó ismeretek beemelése után) rálát a fejlesztendő területekre, azok hogyanjaira, vagyis személyes beavatkozási lehetőségeit tárja fel. Elkészíti azt a személyes cselekvési tervet, mely révén egy sokkal dinamikusabb mindennapi szervezettségi szintet érhet el életvitelében.

A kurzus három fő pillére a következő: (1) problémadefiníció, keresztmetszeti kép elkészítése, (2) cselekvési terv kialakítása, (3) megvalósítási szakasz elindítása.

Főbb témák:

  • Időgazdálkodási mátrix.

  • A célok szerepe.

  • A halogatás problematikája és lehetséges ellenszerei.

  • Időrablók/időtolvajok és kezelésük.

  • A tanulásmódszertan és az idő kezelésének összefüggései.

  • Személyes időkép-elemzés.

  • Az idő és a stressz kapcsolata

  • A végesség pszichológiai problematikája és kihatásai.

  • Személyes életút és karrier az idő függvényében.

[Megjegyzés: a csoportot motiváló kérdéskörök egyértelmű preferenciát élveznek a kurzus egészét illetően, vagyis a nagy témán belül hangsúlyeltolódás lehetséges.]

Módszertan:

  • Interaktív résztvevői tanulás.

  • Strukturált kompetenciafejlesztő gyakorlatok.

  • Páros és kiscsoportos feladatok.

  • Szituációs szerep- és/vagy helyzetgyakorlatok.

  • Ppt-s háttértámogatás.

Ütemezés, keretek:

A kurzus időben 20 tanórából áll, mely egy háromnapos (9h-16h) tréningfolyamat formájában kerül lebonyolításra 8-16 fős résztvevői létszámmal.